7 Ağustos 2009 Cuma

Yeni Başlayanlar İçin And'ı Kullanma Kılavuzu

Başlık bi garip mi oldu ne?

Son birkaç senedir okumak ve izlemekle yetinmedim, okutmak ve izletmeye de yeltendim. Öyle ki, çevirdiğim izlenim ve karşılaştırmaların her biri ortalama 1000 kez okundu, YouTube kanalıma 350 kişi kaydoldu! Toparlamak gerekirse,


1. Modifiyem'de haber haricinde sürüş izlenimleri ve karşılaştırmalı testler de çeviriyorum. Kaynakların arasında Autocar, Auto Express (rubbish), Auto Zeitung, Drivers Republic (rocks!), CAR, Evo, Car & Driver, Motor Trend ve Road & Track gibi dergilerin siteleri var. Drivers Republic hariç hepsinin esas işi dergi olduğundan internet sitelerindeki yazılar oldukça zayıf oluyor. Fakat Drivers Republic, eski meşhur Evo ve Autocar yazarlarının (In Chris Harris We Trust) kurduğu internet tabanlı bir oluşum olduğundan, yazıları oldukça ağır fakat lezziz. Bir örnek olarak: Focus RS | Megane R26.R | Impreza STI. Çevirdiğim tüm testler ahan da burada:

Modifiyem | Test Sürüşleri

2. YouTube işi ciddiye alanlar için bulunmaz nimet. Ben henüz bulamadım ama bulucam, inanıyorum. 3 senede 65 video yükledim, bazıları (pek azı) benden, gerisiyse yukarda sözü geçen sitelerden alıntı. Kaynaklarımı çok sık kontrol ettiğim için, bu tür videoların siteye konmasıyla benim ordan indirip YouTube'e yüklemem arasında genelde en fazla 1-2 gün geçiyor, yani "tazelik" anahtar kelime. Bir de her çöpü yüklemiyorum tabii. En çok izlenen video (Autoblog sağolsun) Nissan GT-R | Porsche 911 GT3 | BMW M3 (ve ikinci bölümü) oldu; Chris Harris'in Autocar'daki son günlerinde kaydettiği hakikaten nefis bir çalışma. Diğer videolarsa şurada:

YouTube | tigrettin's channel


3. auto motor & sport, hani çayları koyan benim diye söylemiyorum, şu an Türkiye'nin açık ara en çok okunan otomobil dergisi - ki zaten başka dergi kalmadı gibi bir şey. Evo top attı, Car ve Autocar'sa artık iki ayda bir yayımlanıyor. Onların son satış rakamları da AMS'nin yarısından az (sayıları söylemiyorum çünkü hepimizinki komik, ah internet ah (klişemi seveyim)). Bu dergi mevzusuna başka bir zaman derinlemesine giricem, şimdilik diyeceğim o ki; arada güzel şeyler yazıyorum. Ağustos sayısında çift kavramalı şanzımanlar üstüne hazırlaması 3 ayımı almış bir yazının yoluna yoluna bahtsız kaza çevrilmiş (rakamsal olarak 1/4'üne indirgenmiş) türevini okuyabilirsiniz. O haliyle bile sağda solda kolay kolay ulaşamayacağınız enteresan bilgiler içeriyor, konuyla ilgilenenlere tavsiye.


Pek tabii öncelikle burayı takip etmeniz, bu ve bunun gibi platformlarda yediğim nanelerden haberdar olmanıza yetecektir. Dolayısıyla, önce hafif bir yemek yiyin, ardından derin bir nefes alın, ve sürün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder